apps voor de bouwsector

10 handige apps voor de bouwsector

Apps die u geld opleveren. Klinkt goed toch? Bent u bijna altijd aanwezig op de bouwplaats of buiten kantoor? En wilt u toch inzicht in belangrijke bedrijfsinformatie. Dat kan! Of heeft u meerdere werknemers die aan verschillende projecten werken? Dan houdt u met apps eenvoudig het overzicht.

Met de Admicom Apps op het gebied van onder andere werkbonnen, gewerkte uren en verlof bespaart u tijd, kosten en wordt uw administratie nog efficiënter. In dit overzicht leest u wat de 10 handigste apps voor bedrijven in de bouw zijn.

  1. Urenregistratie app

Met de urenregistratie app houdt iedere werknemer zijn eigen uren op zijn tablet bij. Hierdoor hoeft u nooit meer gebruik te maken van papieren urenbriefjes. De werknemer selecteert het project of de klus en voert het aantal uur in dat hij heeft gewerkt. Met de urenregistratie app voorkomt u onnodig overtypwerk op kantoor, bespaart u veel administratietijd, heeft u altijd inzicht in de actuele stand van zaken en kunt u sneller factureren.

  1. Digitale werkbon

Veel bedrijven in de bouw vervangen papieren werkbonnen door de digitale werkbon. Op kantoor wordt een werkbon voor bijvoorbeeld een monteur klaargezet. De monteur heeft op zijn tablet direct toegang tot alle werkbonnen. Iedere werkbon beschikt over adresgegevens zodat hij direct weet waar hij naar toe moet gaan. Heel handig voor spoedklussen. Wanneer de monteur een klus heeft uitgevoerd, vult hij direct alle gewerkte uren en gebruikte materialen in. Deze kan hij eventueel aanvullen met foto’s van zijn werk en een handtekening van de klant. Nadat hij de gegevens heeft opgeslagen, zijn deze direct beschikbaar op kantoor. U kunt de factuur nu direct versturen.

  1. Mobiele Opname

Onderhoudsbedrijven maken tijdens een woningopname vaak gebruik van de Mobiele Opname app. Werknemers hebben in de app een checklist met alle ruimtes en onderdelen waar onderhoud op gepleegd kan worden. Tijdens de woningopname hoeven zij hier alleen de aantallen en afmetingen in te voeren. Op kantoor vormen deze regels direct de basis voor uw calculatie. U hoeft alleen nog af te prijzen en u kunt vervolgens eenvoudig een offerte genereren.

  1. Uren fiatteren

Projectleiders in de bouw fiatteren de gewerkte uren van hun medewerkers via de app Mobiel Uren Fiatteren. Een projectleider krijgt alle ingediende uren van zijn medewerkers in zijn app te zien, en kan deze goed- of afkeuren. Wanneer de hij de uren afkeurt, voert hij in waarom hij dat doet. De medewerker krijgt hierover een melding in zijn app. Wanneer projectleiders uren goedkeuren, zijn deze beschikbaar voor het personeel op kantoor. Zo houdt u grip op de gewerkte uren van al uw projecten en heeft u altijd een juiste urenregistratie.

  1. Productiestanden app

Met de Productiestanden app bewaakt u de kosten van al uw bouwprojecten. U voert op de werkplaats in hoe ver een bouwproject gevorderd is. Op kantoor weet u nu wat de gereedheidspercentages, de begrootte kosten en de werkelijke kosten zijn. Zo kunt u een accurate schatting maken van de projectkosten. Met deze prognose kunt u indien nodig het project bijsturen.

  1. Verlof app

Met de Verlof app vragen medewerkers eenvoudig verlof aan. Wanneer zij een verlofaanvraag indienen, kunt u deze op kantoor goed- of afkeuren. Medewerkers kunnen de status van hun aanvraag inzien en hebben een overzicht met het aantal uur dat zij nog verlof op kunnen nemen. Met de verlof app centraliseert u verlofaanvragen, communiceert u snel en verwerkt u gemakkelijk collectieve vrije dagen.

  1. Materiaalregistratie app

Met de materiaalregistratie app legt u vast welke materialen u heeft gebruikt voor een bepaald project of klus. Zodra u alle materialen voor een project hebt ingevoerd, kunt u deze goedkeuren waardoor deze informatie direct beschikbaar is op kantoor zodat u direct de factuur kunt versturen. Met de materiaalregistratie app bespaart u tijd en voorkomt u onleesbare notities.

  1. Persoonsgegevens app

Werkt u als onderaannemer voor een bouwproject? Dan moeten werknemers zich op de bouwplaats kunnen identificeren. Met de app Mobiele Persoonsgegevens hebben medewerkers altijd hun identificatie documenten, certificaten en diploma’s op zak.

  1. Berichten app

Met de berichten app kunt u gemakkelijk berichten naar collega’s op de bouwplaats sturen. Handig, want op deze manier kunt u werknemers op de hoogte brengen van bijvoorbeeld veranderingen in uit te voeren werk, verlof aanvragen of updates over de stand van zaken. Doordat u ook groepsberichten kunt versturen kunt u iedereen in één keer informeren.

  1. Relatiebeheer

Met de relatiebeheer app beheert u alle gegevens van uw relaties, ook onderweg. De app geeft u toegang tot al uw relaties: personeel, klanten en leveranciers. Vanuit het relatiebeheer kunt u bellen, mailen en adressen op de kaart bekijken. Wanneer u gegevens in de app wijzigt, zijn deze wijzigingen direct voor al uw collega’s beschikbaar. Zo houdt u gegevens overal up-to-date.

Wilt u meer weten over apps voor de bouw?

Wilt u meer weten over Admicom Apps? Of bent u benieuwd wat het werken met apps op de bouwplaats u oplevert? Download dan nu onze whitepaper.

apps bouwplaats bouwbedrijf

Voor al uw vragen

Kunt u altijd bij ons terecht. Stel uw vraag hieronder, bel of mail.

Waar kunnen we u mee van dienst zijn? 

Boek een demo

Benieuwd hoe de Admicom Apps werken? Boek nu een demo! 

Boek een demo >

Alle Admicom Apps
De Admicom software
Apps op de bouwplaats: wat levert het op?

Ons hoofdkantoor

admicom adres

Fokkerstraat 31
3905 KV Veenendaal
KvK 30101798