Het gebruiksvriendelijke softwarepakket Bakker&Spees CIVIEL biedt de infrasector alles wat nodig is voor het calculeren, administreren en bestekken maken. De Admicom software is alles-in-één-software (ERP) waarmee ruim tienduizend gebruikers in de bouwsector vertrouwd zijn. Twee systemen met elk hun eigen kracht. Hoe mooi is het dan als die twee een verbintenis aangaan om direct informatie te kunnen uitwisselen?
Inspelen op de trend
Bram Theunisse is business developer bij Admicom en initieert graag ideeën waarmee de branche vooruit kan. 'Tegenwoordig wil iedereen op elke plek kunnen werken en zaken buiten kunnen registreren, volgens het principe van ‘bring your own device’. Alle informatie moet zowel thuis als onderweg en in de bouwplaats beschikbaar zijn en met onze apps spelen we op die trend in. De gebruikers van de Admicom software kunnen ook met koppelingen werken en zo gebruikmaken van een aanvullend product van één van onze partners.'
Koppeling tussen Admicom software en CIVIEL
Bakker&Spees is één van de geselecteerde partners waarmee Admicom samenwerkt om slimme koppelingen te realiseren. 'De koppeling tussen de software van Admicom en CIVIEL is een tijd terug al in de week gelegd, tot het momentum kwam om dit project samen verder te ontwikkelen. De eerste stap was dat calculaties via een exportbestand konden worden ingelezen. Nu is er directe gegevensoverdracht mogelijk. Vanuit CIVIEL kunnen weekrapporten inclusief productiestanden en termijnstaat rechtstreeks worden opgeslagen in de Admicom software. De programma’s sluiten naadloos op elkaar aan. Het mooie van deze oplossing is dat het heel intuïtief werkt, omdat de natuurlijke workflow is overgenomen', vertelt Bram enthousiast.
Michiel Banus is projectleider bij Bakker&Spees en inhoudelijk verantwoordelijk voor de koppeling met de Admicom software. 'Wat de samenwerking zo plezierig maakt is dat wij ons herkennen in de open en respectvolle benadering van Admicom. De neuzen staan bij ons dezelfde kant op, dat maakt de samenwerking zo plezierig.' Ook Bram is lovend over het gezamenlijke project: 'Het contact met Bakker&Spees is altijd prima.'
Eén centraal punt
'Voor onze klanten hebben we het zo geregeld dat zij bij alle twee de servicedesks terecht kunnen voor ondersteuning. De supportaanvragen worden centraal afgehandeld, zodat mensen niet heen en weer hoeven te bellen,” vertelt Michiel. “En de ontwikkelingen staat niet stil. Het streven is dat er over zo’n anderhalf jaar tientallen klanten van deze next level oplossing profiteren. Een koppeling met ons nieuwe softwarepakket CIVIEL 9 staat al op de rol.'
Interesse?
Heeft u interesse in de mogelijkheden om te koppelen met CIVIEL? Neem contact met ons op via 0318 - 548 648 of vraag geheel vrijblijvend meer informatie aan.