eenvoudig automatiseren bouwbedrijf

Eenvoudig automatiseren

OnderhoudNL - maart 2019
Fotograaf: Annet Delfgaauw

WATERINGEN - Goed inzicht hebben in projecten is voor onderhoudsbedrijven uiterst belangrijk. Ook efficiënter werken als het gaat om projectadministratie en boekhouding heeft grote voordelen. Bij Verschoor schilders/bouwers/installateurs zocht men daarvoor een goed softwarepakket. Dat werd gevonden in ‘Vakware’, het alles-in-één-pakket van Admicom. Sinds december 2018 is dit bedrijf partner van OnderhoudNL.

Admicom biedt softwareoplossingen speciaal voor bedrijven in de bouw- en onderhoudssector. Sales-manager Hans van Vroenhoven: “Admicom is een echt familiebedrijf. We bestaan sinds 1980 en inmiddels is de derde generatie in het bedrijf werkzaam. Vanuit twee vestigingen zijn we in totaal met 65 medewerkers actief. Samen met onze klanten ontwikkelen we software voor op kantoor en de apps voor op de bouwplaats. Van werkopname en calculatie tot en met facturatie, alle handelingen kunnen in één pakket plaatsvinden. Dat vermindert de kans op fouten.”

Automatiseren met een alles-in-één-pakket

Rick van der Loos is hoofd Administratie bij Verschoor. Dit bedrijf werkt sinds 2015 met Vakware. “Hiervoor hadden we verschillende pakketten. We zochten een alles-inéén-oplossing, vooral ook omdat dat dubbele handelingen scheelt.” Directeur Hans Verschoor vult aan: “Ons bedrijf is de afgelopen jaren flink gegroeid, we hebben nu drie ‘takken’: schilderen, bouwen en installatie. Dan is het handig als iedereen met hetzelfde softwarepakket werkt.”

Digitaliseren: van papier naar digitaal

“We zijn begonnen met het automatiseren van de basishandelingen”, vertelt Verschoor. “Gaandeweg zullen we meerdere functies van het pakket gaan gebruiken, zoals bijvoorbeeld digitale werkbonnen. Deze software versnelt de verschuiving van papier naar digitaal binnen ons bedrijf en dat biedt voordelen als het gaat om tijdwinst, inzicht in cijfers en faalkosten. Van der Loos licht die voordelen toe: “Inkoopfacturen ontvangen we niet meer per post maar lezen we direct in om ze vervolgens digitaal op te slaan. Ze zijn daardoor heel makkelijk en snel terug te vinden. We hebben nu ook beter inzicht in de uren van onze projecten en kunnen beter controleren of alles klopt. De tijdwinst die het werken met dit pakket oplevert, geeft ruimte voor meer inhoudelijke verdieping in de managementinformatie. Het is een ideaal pakket om verder te digitaliseren.”

De Admicom Helpdesk

Regelmatig voert Admicom een optimalisatiescan uit bij haar klanten om te achterhalen hoe zij het pakket gebruiken en waar nog kansen liggen voor optimalisatie. Van der Loos stelt dat zeer op prijs “Admicom helpt zo om meer uit het pakket te halen en het op de juiste manier te gebruiken. Ook hun helpdesk is uitstekend. Er werken mensen met kennis van zaken, die de termen en processen in de bouw kennen.” “Daarmee willen we onderscheidend zijn”, legt Van Vroenhoven uit. “Dicht bij de klant staan en direct aanspreekbaar zijn, voor kleine en grote bedrijven in de sector.”


Leden van OnderhoudNL genieten van leuke voordelen bij Admicom. Wilt u meer weten over de toegevoegde waarde van dit partnerschap voor u? Neem eenvoudig contact met ons op via het onderstaande formulier. Dit artikel heeft in het magazine van OnderhoudNL gestaan. Bekijk deze publicatie hier.

Voor al uw vragen

Kunt u altijd bij ons terecht. Stel uw vraag hieronder, bel of mail.

Waar kunnen we u mee van dienst zijn? 

Boek een demo

Wilt u zelf de voordelen van de Admicom Software ervaren tijdens een demo bij u op kantoor? 

Boek een demo >

Bekijk de brochure
Admicom Apps
Maak een afspraak

Ons hoofdkantoor

admicom adres

Philipsstraat 9
3833 LC Leusden
KvK 30101798